Rabu, 29 Januari 2014

Parti Syaitan, Tanduk Syaitan. Siapakah !?

بسم الله الرحمن الرحيم


 إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّمَا يَدْعُو حِزْبَهُ لِيَكُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِيرِ

"Sesungguhnya Syaitan adalah musuh bagi kamu, maka jadikanlah dia musuh (yang mesti dijauhi tipu dayanya); sebenarnya dia hanyalah mengajak golongannya supaya menjadi dari penduduk Neraka."
- Faatir, ayat 6.

Berkata pengarang Hasyiah as-Sowi, al-Allamah asy-Syeikh Ahmad Bin Muhammad as-Sowi al-Maliki di dalam kitabnya ; "Dikatakan : Penurunan ayat ini tentang khawarij, yang menyeleweng takwil Kitab dan Sunnah, dan dengan itu mereka menumpahkan darah umat Islam dan menyamun harta mereka, seperti yg dapat disaksikan sekarang yang mirip dengan mereka iaitu kelompok di bumi Hijaz, mereka digelar Wahhabi, mereka menyangka sesuatu tentang diri mereka, tidakkah mereka itu pendusta, mereka di bawah pengaruh syaitan, membuatkan mereka terlupa pada Allah, mereka ialah Hizbus-syaitan [Parti Syaitan], tidakkah Hizbus-syaitan itu golongan yang rugi, kita mohon kepada Allah agar mereka dibasmi."
 
Lihat pula hadis ini :

عن ابن عمر رضي الله عنه عن النبي صلى الله عليه وسلم قال " اللهم بارك لنا في شامنا ، اللهم بارك لنا في يمننا، فقالوا: وفي نجدنا يا رسول الله؟ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: اللهم بارك لنا في شامنا، اللهم بارك لنا في يمننا، فقال الناس: وفي نجدنا يا رسول الله؟ قال ابن عمر: أظن أنه قال في المرة الثالثة: الزلازل والفتن هناك: وهناك يطلع قرن الشيطان." صحيح البخاري
 

Daripada Ibnu Umar رَضِيَ الله عنْه, daripada Nabi ﷺ Baginda bersabda, "Ya Allah! Wahai Tuhan kami! Berkatkanlah bagi kami (muslimin) pada Syam kami, Ya Allah! Wahai Tuhan kami! Berkatkanlah bagi kami (muslimin) pada Yaman kami, maka berkata mereka(manusia) : Dan pada Najd kami Ya Rasulallah? Sabda Rasulullah ﷺ : Ya Allah! Wahai Tuhan kami! Berkatkanlah bagi kami (muslimin) pada Syam kami, Ya Allah! Wahai Tuhan kami! Berkatkanlah bagi kami (muslimin) pada Yaman kami, maka berkata manusia : Dan pada Najd kami ya Rasulallah? Berkata Ibnu Umar رَضِيَ الله عنْه(perawi) : Aku menyangka bahawa Baginda (Rasulullah ﷺ) bersabda pada kali yang ketiga : ''Gempa-gempa dan fitnah-fitnah di sana : Dan di sana akan muncul Tanduk Syaitan.'' Riwayat Bukhari dalam Sahihnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan